De winkels en aannames van 2Switch zijn al even gesloten. Maar achter de schermen wordt nog druk gewerkt. Uiteraard met de alle voorzorgmaatregelen om de kans op besmetting zo klein mogelijk te houden. Sommige afdelingen blijven wel in bedrijf. Een daarvan in het Klant Contact Centrum, het KCC. De plek waar klanten terecht kunnen met al hun vragen, waar ophaal- en bezorgafspraken worden ingepland en waar de administratieve afhandeling plaatsvindt.
Normale bereikbaarheid
Het KCC is nog gewoon bereikbaar volgens de reguliere tijden. Waar het de eerste week nog druk was met vragen van klanten en het afbellen van ophaalafspraken, is het nu behoorlijk stil op de afdeling. Teamleider Yvanka vertelt: “we krijgen nauwelijks nog telefoontjes. Inmiddels is het wel duidelijk dat we dicht zijn en er geen ophaalafspraken ingepland kunnen worden”. Geen telefoontjes of mailtjes van klanten, geen ophaalafspraken meer inplannen en ook de inboedelservice ligt tijdelijk stil. Toch is er nog genoeg te doen bij het KCC.
Administratieve afhandeling textiel
Het ophalen van textiel gaat namelijk gewoon door. Het KCC verzorgt de administratieve afhandeling en dat gaat dus ook gewoon door. Daarnaast zijn er ook andere klusjes zoals het benaderen van klanten voor een klanttevredenheidsonderzoek. Op een normale werkdag zijn er 17 mensen aan het werk, nu zijn dat er maar 4. Alleen de mensen in loondienst zijn nog aan het werk.
Ook binnen het KCC zijn er voorzorgsmaatregelen genomen om besmetting met het coronavirus te voorkomen. Zo zijn een aantal werkplekken buiten gebruik om zo de minimale afstand van 1,5 meter te creëren.
Veel begrip
De afgelopen weken zijn heel druk geweest, vertelt Yvanka. We hebben heel wat klanten met een ophaalafspraak af moeten bellen. Dat betekent snel schakelen en het zijn ook niet de leukste telefoontjes natuurlijk. Er is gelukkig met heel veel begrip gereageerd. Het is duidelijk dat het overmacht is. Ook onderling is er veel saamhorigheid en onderling begrip. Dat is ook nodig want je moet het nu toch samen doen.