Op deze pagina vind je een overzicht aan van veelgestelde vragen (FAQ) bij 2Switch. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.
Ik heb bruikbare spullen. Kan ik deze zelf brengen?
Bij elk filiaal kun je nog verkoopbare huishoudelijke goederen afgeven. Dit kan altijd tijdens openingstijden van maandag t/m zaterdag bij onze afgifte goederen of magazijn. Medewerkers helpen je graag met uitladen.
Kan 2Switch nog bruikbare spullen afhalen?
Ja dat kan. Als je een ophaalafspraak maakt, dan komen wij op het afgesproken dagdeel. Wij vragen je de goederen zoveel mogelijk afgedekt buiten aan te bieden.
Hoe kan ik een afspraak maken voor afhalen?
Een afspraak om spullen bij je thuis op te halen kun je online via het ophaalformulier of telefonisch via 0900-0205 maken. Je krijgt dan een medewerker aan de lijn die inzicht heeft in onze planning. In overleg met jou plant hij of zij dan een dagdeel in waarop wij bij je langs komen.
Zijn er kosten verbonden aan het afhalen van goederen?
Nee, 2Switch haalt gratis jouw herbruikbare huisraad op bij een ophaalafspraak.
Bezorgt 2Switch mijn spullen?
Ja dat kan. Als je bijvoorbeeld geen vervoer hebt, kan 2Switch jouw aankopen in de hele regio bezorgen. Hiervoor worden bezorgkosten gerekend, zie daarvoor onze pagina over de bezorgservice. Aankopen worden binnen afgeleverd op de begane grond.
Welke spullen kan ik allemaal afgeven of laten halen?
Alle nog bruikbare huishoudelijke spullen, mits niet stuk of heel vies, nemen wij graag in. Bijvoorbeeld: boeken, serviesgoed, kleding, speelgoed, meubels, verlichting, audio & beeldapparatuur. Zie daarvoor onze innamevoorwaarden.
Wat haalt 2Switch niet bij mij op?
Chemisch afval ( verf, schoonmaakmiddelen etc. ), zonnebanken, batterijen, autobanden, snoeiafval, bouw & sloopafval. Hiervoor kun je contact opnemen met jouw gemeente of het zelf wegbrengen naar het afvaldepot in je gemeente.
Wat doet 2Switch met overtollige spullen?
Spullen die niet verkoopbaar blijken, worden niet weggegooid. Veel kan nog prima als grondstof dienen. Daarom scheiden we alle materialen als deze niet te repareren of te verkopen zijn.
Haalt 2Switch ook mijn inboedel op?
Dat kan tegen vergoeding, kijk daarvoor op onze pagina over inboedelservice.
Heb ik garantie op aankopen bij 2Switch?
Op een artikel wat je bij ons koopt wordt geen garantie gegeven. Voor elektrische apparatuur geldt een coulanceregeling. Al onze elektrische apparaten zijn werkend getest (tenzij anders aangegeven). Mocht een apparaat het onverhoopt niet doen dan kun je binnen een termijn van 5 winkeldagen na aankoop een beroep doen op de coulanceregeling. Coulance wordt alleen verleend op vertoon van het aankoopbewijs. De coulance wordt verleend in de vorm van reparatie van het artikel of het omruilen van het artikel voor een vergelijkbaar product. Voor al onze overige artikelen geldt deze coulanceregeling niet.
Worden alle elektronische apparaten getest?
Alle elektronische apparaten worden door onze medewerkers getest en worden dus werkend verkocht. Betreft het een apparaat waaraan je zelf nog moet sleutelen dan wordt dit aangegeven. Wij kunnen voor deze apparaten de werking dan ook niet garanderen.
Mijn aankoop werkt niet (goed), wat moet ik doen?
Mocht een apparaat het onverhoopt niet doen dan kun je binnen een termijn van 5 winkeldagen na aankoop een beroep doen op de coulanceregeling. Coulance wordt alleen verleend op vertoon van het aankoopbewijs. De coulance wordt verleend in de vorm van reparatie van het artikel of het omruilen van het artikel voor een vergelijkbaar product.
Kan ik mijn aankopen bij 2Switch ook ruilen?
Ruilen van aankopen voor iets anders of een andere uitvoering kan bij 2Switch niet. Ook terugbrengen in ruil voor een tegoedbon of contant geld kan niet.
Hoe lang kan ik gekochte spullen bij 2Switch opslaan?
Indien je jouw aankoop niet direct kunt meenemen dan kan deze maximaal 3 weken bij ons worden opgeslagen. De eerste week betaal je geen vergoeding voor de opslag. Na 1 week brengen wij voor elk artikel een vergoeding van € 5,- per dag in rekening. Voor een te bezorgen artikel geldt de opslagvergoeding vanaf de voor ons eerst mogelijke bezorgdatum na de eerste vergoedingsvrije week. De opslagvergoeding dient direct tijdens de aankoop van het artikel te worden voldaan. Voor de opslag van jouw aankoop hebben we je volledige NAW gegevens nodig. Wanneer je in de winkel de opslag van jouw aankoop afspreekt dan ontvangt je daarvan een opslagbon. Wanneer de aankoop na 3 weken niet is opgehaald dan vervalt uw aanspraak op het aangekochte artikel. Dit geldt ook wanneer je ons niet de mogelijkheid biedt jouw aankoop binnen 3 weken na de aankoopdatum op een door jou opgegeven adres te bezorgen. Het artikel zal dan opnieuw te koop worden aangeboden in onze winkel. Er vindt geen restitutie plaats van het aankoopbedrag.
Kan ik bij 2Switch spullen reserveren?
Je kunt bij ons een artikel voor korte tijd reserveren. Reserveren van een artikel is mogelijk gedurende een periode van maximaal 2 uur. Telefonisch reserveren van een artikel is niet mogelijk. Voor het reserveren van een artikel hebben we je volledige NAW gegevens nodig. Wanneer je in de winkel een artikel reserveert dan ontvangt je daarvan een reserveringsbon. Alleen met deze bon kunt je binnen de termijn van 2 uur aanspraak maken op aankoop van het artikel. Het is niet mogelijk een reservering te verlengen.
Kan ik geld krijgen voor mijn 2Switch cadeaubon?
Wanneer je een aankoop doet met een 2Switch cadeaubon, geven wij geen geld terug. Ook is de bon niet inwisselbaar voor contanten.
Werkt 2Switch alleen met vrijwilligers?
Nee, circa een derde van het personeelsbestand van 2Switch bestaat uit vrijwilligers. Daarnaast wordt ongeveer de helft van de functies ingevuld door middel van werkervaringsplekken en participatieplekken voor diverse doelgroepen. Het overige deel van het personeelsbestand bestaat uit vaste, reguliere medewerkers.
Kan ik bij 2Switch pinnen?
In elk filiaal kun je jouw aankopen pinnen. Dit kan voor elk bedrag zonder kosten. Extra geld pinnen kan niet bij 2Switch.